8 dienas

Grūts

Brauciens uz Nordkapu Norvēģijā – brīvas vietas

Programma
Izbraucam naktī no 27. uz 28. jūliju, no rīta mēs  būtu Tallinā uz prāmja.
1. diena ir 2 stundu brauciens no Tallinas uz Helsinkiem, pēc tam dodamies uz Somijas vidieni un noteikti apmeklējam dabas taku Kanavuori Nature Trail. Tā ir pāris kilometrus gara kalnu taka, kur var iesvīst kāpjot augšā pa akmeņiem, lai redzētu Jiveskiles pilsētu no augšas, bet tas kāpiens beidzas ātrāk nekā domāts. Laba iesildīšanās un iespēja izlocīt kājas pēc garā ceļa.
2. diena. Turpinām braukt uz ziemeļiem. Plānots apmeklēt ziemeļu polāro loku blakus Ziemassvētku vecīša ciematam. Šeit fotogrāfijas un suvenīru veikala apmeklējums. Ja viss izdodas, tad dodamies uz Tankavaras zelta raktuvēm un paši pamēģinām paskalot zeltu un dabūt kādu zelta graudu piemiņai.
3. diena Dodamies uz Norvēģiju. Pa ceļam Somijas ziemeļos Inari pilsētiņā apmeklējam sāmu tautas muzeju, tad jau Norvēģijas pilsētā Karasjoka apmeklējam vietējo sāmu tautas parlamentu un bilbiotēku un dodamies uz savām naktsmājām Māgerejas salā netālu no Nordkapa.
4. un 5. diena tiek veltīta divu ap 20 km garu pārgājienu izstaigāšanai pa Māgerejas salas kalnu takām, apmeklējam Eiropas tālāko ziemeļu punktu Nordkapu un salas patieso tālāko ziemeļu punktu Knivskjelodenu. Atpūšamies no garajiem pārbraucieniem, staigājam ap naktsmītni esošajos pakalnos, baudām baltās naktis un ziemeļu dabu, draudzējamies ar ziemeļbriežiem.
6. diena dodamies prom no Norvēģijas. Pa ceļam apmeklējam 4 000 gadus senos klinšu zīmējumus Altas pilsētā, pa ceļam redzat lieliskas kalnu upes, ūdenskritumus, mežonīgu dabu, jo šeit skats caur busiņa logu ir tāds, ka ik pa laikam vajag apstāties un iemūžināt to, ko var redzēt. Nakšņošana netālu no Somijas pilsētas Oulu vai nu Somijā vai Zviedrijā (viss atkarīgs no naktsmītņu piedāvājuma un cenām).
7. diena. Turpinām virzīties uz dienvidiem. Nakšņojam kaut kur starp Hanko un Helsinkiem. Šajā dienā lielākoties tikai garš pārbrauciens, bet kādā no apskates vietām noteikti piestāsim. Pavisam noteikti būs pelde vistālāk uz ziemeļiem esošajā Baltijas jūras pludmalē Oulu pilsētā.
8. diena. Hanko pussalas apskate, vecas PSRS un vāciešu karabāzes, klinšainie krasti. Prāmis ar 2 stundu braucienu no Helsinkiem līdz Tallinai. Finišējam Rīgā 6. jūlija vēlā vakarā ap 22:00.
Visa brauciena laikā nakšņojam kempinga namiņos vai kotedžās un slēpotāju namiņos. Pārsvarā 2 līdz 5 cilvēku istabiņas. Jo tālāk uz ziemeļiem, jo askētiskāk, līdz ar to var būt arī divstāvīgas gultas un dušas, tualetes, virtuves citās ēkās kempinga teritorijā.
Dalības maksa ir 750 EUR. Cenā ietilpst vieta 9 vietīgā busiņā, degviela, stāvvietas, prāmju biļetes, naktsmītnes.
Papildus izdevumi ir Sāmu muzeja apmeklējums (ap 15 EUR), zelta raktuves (ap 20 EUR ), Nordkapa apmeklētāju centrs (ap 30 EUR). Ēdienu gatavojam paši naktsmītnēs (vakariņas, brokastis), pusdienas ēdam kafejnīcās pa ceļam, uz prāmjiem, vai gatavojam paši līdzņemšanai. Plānots, ka busiņā visu ceļojuma laiku būs pieejams karsts ūdens un kafija.
Jārēķinās ar gariem pārbraucieniem, tualetes pauzēm pēc grafika (īpaši ziemeļos, kur civilizētas pieturvietas ir lielā attālumā viena no otras). Pa ceļam būs skaisti skati, interesanti stāsti, tūkstošiem ziemeļbriežu. Māgerejas salā kalnu takas ir viegli ejamas, bet jārēķinās ar akmeņiem un klinšu lauskām, tādēļ var noderēt nūjas, stingri zābaki utt.  Ceļojuma iespaidus ir grūti aprakstīt, jo daba ziemeļos ir ļoti mainīga, krietni atšķirīga no pie mums redzamās un tādēļ tā ir jāredz. Meži, kalni, purvi, serpentīni, ielejas starp klintīm…
Šis ir ekspedīcijas brauciens.

Vēlies organizēt
īpašu pārgājienu?

Piedāvāju rīkot individuālus pārgājienus. Atceries, ka pārgājieni ir lieliska iespēja aktīvi izkustēties, iespēja izjust dabas burvību un jaunus piedzīvojumus, kā arī papildināt zināšanas ģeogrāfijā, ģeoloģijā, vēsturē un bioloģijā.